Rabu, 16 Maret 2011

surat buat Tuhan 2

Ya Allah ..
Tuhan yang Maha menicntai,
ampuni aku atas semua dosa yang sudah ku tumpuk,
atas segala kelalaian yang aku buat,
dan atas segala keraguan kepadaMu tentang semua hal.

Jikalau aku menjauh, ku mohon jangan Engkau pula menjauhi aku.
tegurlah, ku ihklas jika itu Kau perkenankan menjadi baik untukku.
Jika aku mendekat kepadaMu, ikatkanlah dengan simpul yg kuat, supaya tidak lagi memelar.

Aku ini seperti pohon kelapa, mudah berubah mengikuti arah angin.
tapi, bolehkah aku memohon kepadamu agar mau menguatkan aku?
Aku tau doaku begitu akan membuatku semakin banyak dirundung angin, tapi aku harus mampu menahannya. UntukMu.

Ya Allah,
Tuhan semua jesus dan budha, Tuhannya Muhammad.
Aku memohon kepadamu iman yang kuat.
Pergaulan yang aman,
dan lingkungan yang sehat.
Jauhkan aku daripada marabahaya yang dapat merepotkan kedua orang tuaku. Jauhkan laknat daripada mereka berdua, dan lindungilah ku daripada fitnah yang kejam yang mampu membuat sedih kedua orang tuaku.

Aku tau, kau adalah Tuhan yang paling menyayangi orang tua,
aku harap, kau melindungiku untuk kedua orang tuaku.
melindungiku untuk keluargaku, calon suamiku dan anak-anakku kelak.

Aku memohon ampunan atas segala kelemahan dan ketidakpastian.
Aku memohon ridho Mu dalam setiap hal. Lindungilah aku, agar mampu kembali kepadamu dalam keadaan yang baik.

Amin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar